Kontaktujte nás: 0905/446524, 045/6732040 | info@toniziar.sk
0,00 €

box motiv m.jpg

Zuzana Čičmanská – ToNi Žiar, Hronská 30, 966 21 Lovča, IČO: 34635335, DIČ: 1025969835, registrácia: Obvodný úrad v Žiari nad Hronom, odbor živnosten. podnikania, č. živnostenského registra 307-11227, e-mail: info@toniziar.sk

 

REKLAMAČNÝ PORIADOK

Zuzana Čičmanská – ToNi Žiar vydáva tento Reklamačný poriadok, ktorý upravuje postupy pri prijímaní a vybavovaní reklamácií spotrebiteľov (kupujúcich) v súvislosti s kúpou tovaru v internetovom obchode www.toniziar.sk (ďalej ako „obchodník“).

 

VŠEOBECNÁ ČASŤ

  1. Obchodník zodpovedá za vady tovaru alebo služby v rozsahu podľa ustanovenia § 619 a násl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov v prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ. Ak je kupujúcim podnikateľ, obchodník zodpovedá za vady tovaru alebo služby v rozsahu podľa ustanovenia § 422 a násl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov s tým, že ustanovenia tohto článku sa nepoužijú. Obchodník nezodpovedá za škodu, ktorá vznikla počas prepravy tovaru.

  2. Tovar alebo službu zakúpenú u obchodníka je možné reklamovať iba na základe písomnej reklamácie spotrebiteľa odoslanej na adresu obchodníka spolu s reklamovaným tovarom, dokladom o zakúpení a úhrade kúpnej ceny. Spotrebiteľ na vypísanie môže využiť formulár na konci tohto Reklamačného poriadku alebo Formulár na reklamáciu umiestnený na internetovej stránke obchodníka.

  3.  Reklamácia tovaru alebo služby musí obsahovať:
    ·         označenie čísla objednávky
    ·         označenie obchodníka
    ·         označenie spotrebiteľa a jeho poštovej a emailovej adresy
    ·         dôvod reklamácie
    ·         práva, ktoré sa zo zodpovednosti za vady uplatňujú
    ·         dátum a podpis spotrebiteľa.

  1. Práva spotrebiteľa zo zodpovednosti za vady, ktoré spotrebiteľ môže uplatniť, stanoví § 622 a § 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru či služby, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru či služby, výmenu súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru či služby alebo závažnosť vady. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť závadný tovar či službu za nezávadnú, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar alebo služba mohla riadne užívať ako tovar alebo služba bez vady, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru či služby alebo má právo odstúpiť od zmluvy. Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak síce ide o odstrániteľné vady, ak však spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar či službu riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Uvedené práva spotrebiteľa zanikajú, ak neboli uplatnené vyššie uvedeným spôsobom v záručnej dobe. Dĺžka záručnej doby je 24 mesiacov od prebratia tovaru či služby, s výnimkami stanovenými zákonom.

  2. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, poskytnutím náhradnej služby, vrátením kúpnej ceny tovaru alebo služby, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru alebo služby, písomnou výzvou na prebratie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

  3. Obchodník je povinný potvrdiť spotrebiteľovi prijatie reklamácie bez zbytočného odkladu od jej doručenia.

  4. Obchodník je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie bez zbytočného odkladu po jej prijatí. Spôsob vybavenia reklamácie určuje obchodník s prihliadnutím na rozhodnutie spotrebiteľa o tom, ktoré z práv zo zodpovednosti za vady uplatňuje. Spôsob vybavenie reklamácie určí obchodník ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

  5. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr, vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Obchodník je povinný v uvedenej lehote vydať spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vybavení reklamácie.

  6. Potvrdenie o prijatí reklamácie, oznámenie spôsobu vybavenia reklamácie, potvrdenie o vybavení reklamácie alebo zamietnutie reklamácie môže byť spotrebiteľovi odoslané iba na jeho emailovú adresu, ak ju poskytne.

ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

  1. Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@toniziar.sk ), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Ak obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk .
  2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm .
  3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Tento reklamačný poriadok je súčasťou Všeobecných obchodných podmienok a nadobúda platnosť a účinnosť dňa 1.7.2024.

 


Reklamačný formulár

Adresa: Zuzana Čičmanská – ToNi Žiar, Hronská 30, 966 21 Lovča, info@toniziar.sk

Údaje o spotrebiteľovi:

Meno a priezvisko:

Adresa:

Telefón:

Email:

Druh tovaru:

Zakúpený dňa:

Číslo faktúry:

Reklamujem / popis závady:

 

 

Spotrebiteľ vyplnením a doručením / prípadne emailovým odoslaním  tohto reklamačného formulára na prevádzkareň obchodníka spolu s reklamovaným tovarom prehlasuje, že bol poučený o svojich právach podľa Zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, a to prečítaním si Záručných a reklamačných podmienok (reklamačného poriadku) na stránke obchodníka.

Podpis zákazníka:

Vyjadrenie pracovníka (osoby poverenej vybavovať reklamácie) k reklamácii:

 

 

Tovar doručený na reklamáciu (dátum uplatnenia reklamácie):

(po prijatí tovaru na reklamáciu na horeuvedenej adrese, bude zákazníkovi zaslaná informácia o prijatí reklamácie spolu s vyjadrením k reklamácií prostredníctvom e-mailu)

 

Podpis zákazníka                                                                               Dátum a podpis pracovníka
                                                                                                       
(osoby poverenej vybavovať reklamácie)

 

Odborné posúdenie reklamovaného výrobku:

 

 

Konečné riešenie reklamácie:

 

 

Dátum ukončenia reklamácie:                                                                   Podpis pracovníka

 

Dátum odoslania reklamovaného tovaru